Új információk a Nexus Prime -ról!

Több jó hír és egy rossz hírem is van. Elmarad a jövőhét keddre tervezett Samsung-Google közös esemény, így késik a Galaxy Prime és az Ice Cream Sandwich. Több okot is említenek, nem derült ki számomra melyik lehet a valódi. Új időpont nincs, de ígéretük szerint még november előtt megtartják.

Térjünk át a jó hírekre! Feltűnt egy videó, a készülékről, amiben megtekinthetjük a jégkrémszendvics működés közben. Jól néz ki, tetszenek a szoftveres gombok a készüléken.

Miután az előző videón nem nagyon látni a készüléket, álljon itt egy kép arról. Igen, ívelt a kijelző, tehát sikerült a Samsungnak, amivel már sokan próbálkoztak.

nexusprime.jpg

A bejegyzés végére hagytam a technikai specifikációt. Minden kiderült az érkező jövevényről:

  • Android 4.0, Ice Cream Sandwich
  • 9mm vékony a készülék
  • 4.65" Super AMOLED HD kijelző
  • 1,2 GHz-es kétmagos Texas Instruments OMAP 4460 processzor
  • 1 GB RAM
  • 32 GB belső tárhely
  • 1080p videórögzítés, 5 megapixeles hátsó kamerával
  • 1.3 megapixeles kamera elől
  • LTE, HSPA+, GPS, Bluetooth, WLAN, NFC modulok
  • 1750 mAh kapacitású akkumulátor

Tetszett a bejegyzésem? Kövess -on, vagy -en.

70 komment
2011. október 7., péntek 18:42 szerző: Android Market

A bejegyzés trackback címe:

https://livingandroid.blog.hu/api/trackback/id/tr593285960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ombie 2011.10.07. 19:57:45

4.65" kijelző? Te jó ég, ez már tablet lassan.
Kinek van ekkora zsebe, vagy csak óriásoknak készül?
Én ~190 cm vagyok, de azért ez még nekem is sok.

2011.10.07. 20:02:54

A telefon nem késik, csak a bemutatót halasztották el.

readya 2011.10.07. 20:09:31

És van új időpont. Okt 27

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.10.07. 20:12:24

Már a hardware is eléri, sőt veri a tableteket.

Nedudgi - Dörrög Zultán 2011.10.07. 20:20:07

Steve Jobs halála miatt halasztották el. Úgy gondolják ez most nem a megfelelő időpont: www.tomsguide.com/us/Nexus-Prime-Google-Phone-Launch-Delayed-Release-Date,news-12802.html

Dr.perrycox 2011.10.07. 20:20:17

nem szeretném mikor leüléskor szétroppan a kijelző.

Squid 2011.10.07. 20:20:38

Hátsó kamera 8mp, rossz a forrás és a proci Exynos..

Lewes1973 2011.10.07. 20:52:49

Nekem 4" felett egyszerűen túl nagy egy telefon. Hova fokozzák a méreteket?

rbalint88 2011.10.07. 20:57:26

azért 4.65 a kijelző, mert azon vannak a szoftveres gombok is, tehát egy rendes 4" kijelző, plusz a maradék a gomboknak alul

bereg 2011.10.07. 21:04:12

Te jó ég, mi a francra lehet elpazarolni 1 GB RAM-ot egy mobilon? :) Nekem még nincs Androidom, szóval írhatna valaki egy konkrét példát, hogy egy jól megterhelt gépen, amin minden szirszart megnyitott, mégis mennyi RAM tud elfogyni...

robian 2011.10.07. 21:16:45

1 GB RAM? nemrég még annyival videót vágtam asztali gépen

Peter T. Sinclare 2011.10.07. 21:25:05

@robian: 4MB elég a Doom1-hez, de 8MB kell, hogy soundblasterrel ne szaggason :)

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.10.07. 21:41:58

ha a hardver belefér, akkor a szoftverírók tesznek rá magasról, hagy zabálja... na erre kell az 1 giga itt és a sokgiga a pc-kben.. a trehány munkára..

Mocsár 2011.10.07. 21:47:27

Nem csúnya. De az én női kezemnek egy ekkora kijelzős kütyü már túl nagy. A defy méretű telefonokat még elviselem, de ez már túlzás.

Véé 2011.10.07. 21:57:51

@ap: Úgy van! Meg a számháborúhoz. Mint a LE a kocsiknál.

moTmeN 2011.10.07. 22:15:18

@robian: majd telefonon is fogsz... :)

Grafithuszar 2011.10.07. 22:33:04

@ap: Azért nem feltétlenül a trehány munka miatt kell sok memória. Ha most durván fogalmazok, akkor minél magasabb szintű nyelvet használunk, minél egyszerűbb és gyorsabb egy alkalmazás megírása annál, több erőforrást használ, és az hogy mennyi idő/embernap kell egy adott alkalmazás elkészítéséhez, az bizony elég fontos paraméter.
Másrészt azért, nézzétek már meg mit tud egy ilyen teló manapság. Ha jól emlékszem nekem 1 GB ram még anno a PIII-as gépemen volt, ami kb 10 éve lehetett...

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.10.07. 22:36:09

@Grafithuszar: a programnyelvben igaza van, de az még mindig a kisebbik része a dolognak.
p3-asban 1 giga? én örültem amikor a kétezres gépembe tudtam venni 1 gigát :)))

Alapvető Emberi Jog 2011.10.07. 22:40:48

Ki az a Szívsz Lopsz?
Valami takarítónő?

robian 2011.10.07. 22:55:51

@moTmeN: adobe premiere-el. ott renderelni kellett. én telefonon max rendelek.

Mészáros Laci 2011.10.07. 23:28:07

és jellemzően annyi pénzt elkérnek érte, mint egy négymagos procival, 4 GB rammal sok száz giga hard diskkel, fullhd monitorral felszerelt notebook gépért, amiben egyébként többnyire ott van a HSPA chipset és antenna is, a különbség csak 2 kiló

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.10.07. 23:29:13

192Mb RAM 600MHz celeron 64Mb VGA gépen 800x600-ban játszottam végig anno a HalfLife -ot és 6Mp-es .raw-kat konvertáltam Capture One-al.

Hogy klasszikust idézzek: "Eszem-faszom megáll!"

zladko 2011.10.07. 23:46:05

Na ilyen alakkal talán nem tudja beperelni az apple :)

onderon 2011.10.08. 00:06:33

már csak szoftver kéne rá. szegény haveromnak küldöm állandóan miket rakjon fel a telójára, de az esetek 80%-ban kiderül, hogy nincsen androidra :D

Pobjeda elvtárs 2011.10.08. 00:11:32

@zladko:
Ahoz most már csak az OS-t kéne lecserélni. ;)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.10.08. 00:14:38

@robian: Szerintem meg komolyabb videóvágáshoz a 4 is kurvakevés ám...

Aki szerint meg azért kell a több RAM, mert trehányabbak a fejlesztők: ugyanazon a 4 gigán például a Premiere és AE CS5 látványosan gyorsabban renderel, mint a CS4. Csak hát ugye, ma alapelvárás, hogy realtime vágja az ember a full HD-t, miközben anno örültünk a QVGA-nak is (én is 256 megával kezdtem a videózást, de akkor még a 640*480-as felbontás is sci-fi volt, a homokóra látványa pedig teljesen megszokott, akár percekig is - ma 3 másodperc töltögetéstől is az agyfasz kerülget)

Ugyanez igaz a telefonokra is: elvárjuk, hogy a GUI gördülékeny legyen, azonnal reagáljon az érintésre és hogy az appok azonnal induljanak és minél több futhasson belőlük egyszerre akadás nélkül. Hát ehhez kell a sok RAM, meg a proci: a zökkenőmentes felhasználói élményhez. Aki szerint ez fölösleges, az nyugodtan használhat Windows Mobile 2002-es telefonokat, azokban garantáltan nincs 32 mega RAM-nál több, meg fölösleges csicsa. Ha van türelmed 10 másodpercet várni, míg elindul a böngésző, és huszat hogy betöltse az index címlapját, hát rajta. Meg PC helyett is nyugodtan lehet Commodore 64-et is használni, senki nem tiltja meg, és senki nem tart pisztolyt a fejedhez, hogy a 16 gigás, core i7 procis konfigot vedd meg. Én viszont, ha lehet, az utóbbit választom :)

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.10.08. 00:46:36

Egy giga? Szerintem kell. Már aki valóban használja a telefonját. Én munkára i használom. A hdmi kimeneten ott a projektor, amin prezentálok, közben megy a hangfelvétel, a google docs is dolgozik, és azért a preziben elindulnak a videók is...ilyenkor nem jó ha egy pillanatra is akadna valami... nekem nem akad:-) Mondjuk mindezt egy iphoneal nem tudnám megcsinálni. nem azért mert rosszabb, hanem mert zárt - ez van...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.10.08. 00:48:20

amúgy idegesítően béna aki a videón a kezében fogja...áááá

xstranger 2011.10.08. 01:19:42

@Gery.Greyhound: Adatigeny nem azonos a trehany programozassal. A legtobb algoritmus megvalosithato sebesseg vagy tarhely korlatosan ezert rajtad mulik melyik fontosabb szamodra, a mai memoriaarak mellett szinte biztos hogy a legjobb dontes az ha minnel tobb memoria van egy gepben. Nalunk az elemzesre hasznalt szerverekben 32 vagy 64 giga van. Es el is hasznaljuk.

zladko 2011.10.08. 01:59:43

@Pobjeda elvtárs: fordítva igaz lehet hiszen az utóbbi ios újításokat egy az egyben androidról copypastelték.

odamondó 2011.10.08. 05:31:58

azért nem mutatják be, mert az iphone 4S nem vetélytárs így fölösleges pörögni.

Az hogy most rá lehet fogni Jobs halálára csak plusz egy jó pont lesz nekik.

SLacc 2011.10.08. 08:11:25

Volt egy telefonom. Régen. A célnak megfelelt, és tette ezt 1,5 hétig. Most e-naplót írok, híreket olvasok, ... egy telefonnak csúfolt dolgon. Ami, ha nem teszem töltőre este, kikapcsol, és nem ébreszt. Félreértés ne essék: én választottam, hogy az internet a "zsebemben legyen". De néha visszasírom az 5110-est, és az akkori "primitívséget". Talán azért, mert akkoriban 10 évvel fiatalabb voltam. ;)

Etniez 2011.10.08. 08:14:24

Basszus, ellopták az ötletem. Mindig mondtam asszonynak, hogy egykezes használathoz domború üveglap kellene, erre... zsír.

SLacc 2011.10.08. 08:16:33

Olvasom a hozzászólásokat, és tényleg maradi vagyok. Tök jó, hogy telefonnal dolgozni is lehet, én még a laptop-kivetítő szálon vagyok. Tényleg, androidost lehet kivetítőre? Biztos...
Ami viszont nem avul el: a kréta és a tábla, és a közben kialakuló fehér ing. Legalább látják, hogy dolgoztam. :)

SLacc 2011.10.08. 08:18:30

@Etniez: Homorú meg még jobb lenne. Valami alsó fókusszal. Vagymittomén.

Etniez 2011.10.08. 08:27:47

@SLacc: Elírtam, homorúra gondoltam :)

kicsijuti 2011.10.08. 08:43:09

@Etniez: már az előző google mobil is homorú volt...

borigabi 2011.10.08. 08:53:52

@SLacc: Teljesen igazad van. Komolyabb telefonhasználat mellett ezek nem bírnak ki egy napnál többet. Őszintén szólva engem nem zavarna, ha akár másfélszer is vastagabb lenne, csak bírjon ki két-három napot. De nem bír.

Cnere 2011.10.08. 09:08:30

1giga memória?

mi a francnak, amikor 640kilobíyte mindenre elég kell legyen ? :)

petii 2011.10.08. 09:30:46

@Grafithuszar: Magasabb szintű nyelveknél azért a jobb fordítók úgy kioptimalizálják a kódot, hogy az assemblyre már az anyja sem ismerne rá (feltéve ugye, hogy nem gányolásról/trehány munkáról van szó, pl jobb rekurzió, stb...)
10 éve szerintem max 256MB körüli RAM lehetett... én 2006 táján bővítettem 256-ról 1GB-ra, mert az új Websphere (IBM Rational Software Architect) az alatt nem volt hajlandó elindulni...

Asszem 2011.10.08. 09:35:59

Ha napközben lemerülma telefon, az gáz, de ha este rá kell rakni a töltőre, azzal nem értem, mi a baj? Egy mozdulat. Közben meg szinkronizál a telefon a felhővel, wifin. Szerintem ez teljesen rendben van.

Pierr Kardán 2011.10.08. 10:40:57

Ez a méret már eléggé súrolja a napi használhatóság határát (és szerintem felülről súrolja :-)).

Sokáig vacilláltam egy 4 collos és egy 3,5 collos kijelzős között, aztán a 4 collost választottam. Bár nincs kis kezem, de már a 4 coll is túl nagy a kezelhetőség szempontjából.

handras 2011.10.08. 10:41:57

Ültetek már rá a mobilotokra? Én igen. Vajon ez kibírja? :)

Gera 2011.10.08. 10:52:41

@handras: Én ültem rá és el is tört. Sík kijelzős. Szóval tökmindegy. Se te nem vagy sík, se a felület, amire ráülsz, vagy ha mégis, akkor a legritkább esetben párhuzamos síkok, úgyhogy mindegy, milyen alakú a telefon. Nem kell farzsebbe tenni.

EvilHedgehog 2011.10.08. 10:54:49

@handras: Rásimul a farpofára / combra.. :D

Alakot is formál.. :P

Egyébként nekem tetszik..

Gera 2011.10.08. 10:54:54

@Gera: Engem inkább ingzsebbe téve zavarhat ez az alak, de nem tudom, ki kell próbálni.

Kuruttya 2011.10.08. 11:44:08

Steve Jobs halála miatt csúszik, szerintem elég egyértelmű.

magyar ember teli szájjal 2011.10.08. 11:56:22

Én meg egy robotot csináltam, teljesen értelmes, de még késik, úgyhogy nem mutatom be.

LEndy 2011.10.08. 11:57:15

Még egy kis iOS alá és már egész jó lenne...
Tök jók ezek az óriási kijelzők. Két kézzel kell használnom a telót, mert nem érem át a sarkokat. Faxa :-)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.10.08. 13:38:09

@magyar ember teli szájjal:
Én is hasonló dolgon töprengek.
Kifejlesztettem egy 3D-s bioatomnapórát, de szerintem csak később fogom bemutatni.

rockjano 2011.10.08. 13:40:17

@handras: Igen én is ezen gondolkodom...nagyon dögös ez az íves kijelző de tulajdonképpen mi is az értelme??? Jobban eléri az ember ujja a tetejét??? Mert hogy több helyet foglal el akárhol az biztos. És igen ha ráülünk az ...problémás lehet...

De cool faktorban ott van a masina... az Apple jobb ha siet azzal az iPhone5-el, meg nagyon jó lenne egy budget iPhone is...

rockjano 2011.10.08. 13:41:24

@Gera: Én nem mernék egy ilyen drága kütyüt ingzsebben tartani :-)

Kiesik és szívszélütést kapok menten...

minekez 2011.10.08. 14:05:16

@handras: Nekem már repült is egy emeletet a lépcsőházban és kibírta, de hogyan jön ez most ide? Almás logó nélkül is lehet szép és minőségi egy telefon...

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2011.10.08. 14:22:45

@rockjano: Nem lesz iPhone 5, legalábbis ha az eddigi számozási gyakorlatot követik. A 4S az ötödik, most a 6 van soron.

handras 2011.10.08. 17:01:58

@EvilHedgehog: :D Persze nekem is tetszik, csak rögtön az jutott eszembe, hogy sérülékenyebbnek tűnik mint egy sík felület.

handras 2011.10.08. 17:02:37

@minekez: Lásd az előző hozzászólásomat.

hallari 2011.10.11. 14:54:34

@onderon: akkor valami nagyon speckó programjaid lehetnek, mert Androidra több app van, mint Iphone-ra. Kérdés, hogy használod is, vagy csak műmájerkedsz velük.

hallari 2011.10.11. 15:02:10

@SLacc: én is pontosan így érzek a hajdani Siemens C25-öm iránt. A mostani "gépállat"-omon meg kényelmetlen telefonálni, SMS-t írni, viszont a számítógépes adottságai is igen korlátozottak, úgyhogy ez még lesz vagy 5 év, mire úgy kiforrja magát az iparág, hogy elfogadható áron kínál könnyen kezelhető JÓ megoldásokat, nem pedig éppen elfogadható kompromisszumokat...

hallari 2011.10.11. 15:08:26

@rockjano: budget Iphone=Iphone 3G. Ismerve az ekkora cégek marketing/pénzpolitikai/költséghatékonysági stratégiáját az elmúlt 10-15 évből nagyon meglepődnék, ha nem így lenne. Úgyhogy az Iphone5 is csúszni fog szerintem kb. jövő ilyenkorra, de minimum tavaszig.

rockjano 2011.10.11. 15:19:41

@hallari: Igen csak szerény véleményem szerint ez nem a legjobb stratégia.

A régi telót leárazva olyan érzésed van hogy régi elavult dolgot veszel, miközben ha lenne egy iPhone mini vagy akármi kb. a régihez hasonló specifikációval akkor úgy érezném hogy az olcsóbb de modern dologba teszem a pénzem.

A probléma az hogy az Android térnyerése elkerülhetetlen az olcsóbb készülékek miatt, különösen a szegényebb országokban. (nézd meg indiát vagy kis hazánkat) és a használói bázis igenis pont az app fejlesztések miatt fontos (addig nem amíg fizetni kell app-okért de nagyon sok reklámmal fog menni elöbb-utóbb kvázi ingyenesen akkor meg nagyon számít az elterjedtség)

Szerintem ahogy iPod-ból is van+volt 3 féle iPhoneból is kellene legalább 2.

jano

onderon 2011.10.11. 20:26:48

@hallari: akkor töltsd le a hipstamatic-ot (és nem, az nem ér, ami hasonlít rá, mert láttam ilyet androidra, és mind kritikán aluli minőség), a where's my watert, a monsters ate my condo-t, esetleg a nemrég megjelent kiváló imdb trivia-t és vegyél vissza az arcodból :)

hallari 2011.10.12. 08:56:42

@onderon: az arcom nem nekem nagy, mert te jöttél ide, hogy az appstore mennyivel jobb. A 4 appból 3 játék, ami vice versa működik, Androidra is biztos van olyan, ami Iphone-ra nincs, ugyanez a tool-lal (ami szerintem egy igencsak nélkülözhető geek játékszer). Ettől nem válik profi fényképezőgéppé a telód, a 30 éves Zenitemmel jobb képeket csinálok és autentikusabb az élmény is. Ráadásul ehhez ÉRTENI is kell, nemcsak egy klikkel appot telepíteni, aztán kattingatni.

onderon 2011.10.18. 03:35:06

@hallari: én nem mondtam hogy jobb. azt mondtam, hogy vannak jó dolgok és nicsenek androidra. és ez szerintem sajnálatos. azt írod "biztos van olyan" tehát csak sejted. én példákat is mondtam, nem ártana neked sem, ha valami használhatót is kívánsz mondani. mégegyszer leszögezném, itt NEM arról van szó, hogy az iphone(+ios) jobb és a nexus prime(+android) szar. hanem arról, hogy eszem ágában sem lesz váltani (és sokaknak sem) addig, ameddig épkézláb szoftverek nem lesznek írva/portolva androidra és nem a soktrilliárdnyi bénaság között kell megtalálni a jót, már ha van egyáltalán. ebben jobb az appstore, igen, sajnos ez van. a programozás részéhez nem értek sajnos, így nem értem miért tudnak ilyen jó app-okat írni iphone-ra és nem értem miért nem megy ez androidra. de valamiért nem megy és ez tény.

a hipstamaticról, pedig mint "nélkülözhető geek játékszer", amitől "nem válik profi fényképezőgéppé a telód" csak ennyit mondanék: www.origo.hu/kultura/20110830-hipstagram-es-iphone-hasznalata-afganisztan-libia-hadszinterein-haborus-fotok-gardi.html azt hiszem ehhez a cikkhez nem kell sokat hozzáfűzni, én is csupán csak pontosítani szeretnék mielőtt megkérdeznéd: én nem szerepelek a cikkben, de hidd el (vagy próbáld ki egy ismerősöd iphone-ján) nem kell hozzá ÉRTENI. én legalábbis nem vagyok fotós, mégis kaptam már dícséretet profitól, pedig még csak nem is ismertem, csak látta a képemet feltöltve.

hallari 2011.10.18. 21:19:43

@onderon: itt egy cikk:

androidportal.hu/2011-10-11/reszletes-tortenetem-hogyan-valtottam-iphone-4-rol-samsung-galaxy-s-ii-re

(kanadai, nem magyar)

Ilyen is van.

Az appoknak utánanéztem, és a cikkekből az jött le, hogy nehezebben tudnak pénzt csinálni a fejlesztésekből az Android mérnökök, mint az Apple-re fejlesztők. Ez viszont csak aláhúzza amit a geek játékszerről mondtam, hiszen
1) jó drágán megveszed a hardvert
2)fizetsz az appért (hipstamatic-nál a szűrőkért még külön)
3)egész biztos, hogy a többszázezer alkalmazóból kb. pár tucat lesz, aki pénzt csinál a befektetéséből, a többi nettó befizető. A közvetlen haszon a "felhasználói élmény". Hadd ne írjam le, mit gondolok erről (főleg mikor a Windows is ilyesmivel nyaggat).

Ami pedig a hipstamatic-ot illeti nem olvastad el figyelmesen a cikket:

"Természetesen a minőség nem ugyanolyan, de az effekt éppen arra jó, hogy egy közepes képet is látványosra javítson."

Ennyi. KÖZEPES minőség digitálisan feljavítva. Nem véletlen, hogy a paparazzik nem ezt használják. A sportfotósok és a termékfotósok sem. A művészfotósokról nem beszélve. Ha őket rábeszéled arra, hogy dobják el a Leica-t és Iphone-on fotózzanak, akkor én is veszek egyet. Háborúban jó ez, LÁTVÁNYOS - bulvárba ez kell.

onderon 2011.10.19. 02:24:58

@hallari: elolvastam és az én véleményem, hogyha az effekt éppen arra jó, hogy a közepes képet is látványosra javítsa, már megéri és nem értem mi a baj! de, hogy milyen leica, milyen sportfotósok, meg úgy általában miről beszélsz? a samsungok képesek erre? akkor meg? szeretem a hipstamaticot iphone-on. mert jó. látványos. könnyen használható és szép képeket készít. androidra van ilyen? nincsen. hasonlót láttam, vannak próbálkozások, de egyik sem ér a közelébe. ez a lényeg. nem a leica meg a canon 5d. mobilos blogon szorítkozzunk a mobilokra szerintem.

bookmyface · http://hackerkepzes.hu/blog/ 2012.12.23. 23:07:13

csak nekem túl "banános" már ez a forma?

Facebook

Living Android

Blog a kicsi zöld emberkés operációs rendszerről, meg az azt magukévá tévő kütyükről..

Címkék

Feedek

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása