Mi van a twitterrel?

Kb 6 éve kezdte el fejleszteni micro-blogging szolgáltatását az Odeo. A cél egyszerű volt, valós idejű státusz megosztó oldalt szerettek volna. Üzleti terv nincs, csak a fejlesztési részletek: 140 karakteres limit, beszédfelismerés majd rögzítés szöveges formában. (speech to text). 


Az új twitter kezdőlap. Komolyodik.

Teltek-múltak az évek, szépen lassan kezdték megismerni az emberek a szolgáltatást, majd folyamatos trendé vált: híresebb személyek után márkák is megjelentek az új csatornán, ezzel népszerűsítve magukat. Bevétel még mindig nincs, befektetőkből él a szolgáltatás. Trendeket az okostelefon gyártók is felkapják, előre telepített third-part twitter klienssel próbálnak még több embert megfogni. Elkezdenek terjedni a webes, desktop kliens alkalmazások. Hirtelen, hatalmas ember tömeg kezd naponta csiripelni, ami miatt a Twitter sokszor túlterhelt. Új szerverparkok, sikertelen eladások, 60 millió felhasználó. Itt tartunk most.

Mi a probléma?

Nincs profit. Befektetők pénzéből él az egész szolgáltatás. Eladták volna már többször is, mégsem sikerült soha a készpénz csere, pedig két hatalmas cég, a Google és a Facebook is licitált rá. Az ár elég borsos, 10 milliárd dollárért szeretnék eladni magukat. Egy olyan szolgáltatás, amely szinte egy fillért sem termel. Gondoluk át azért, mind két vevő szemszögéből:

Google. Talán nem túlzok, ha azt mondom, hogy a legminőségibb szolgáltatást nyújtják a weben (lásd keresés, gmail, docs, stb), és ha új területre tévednek - desktop, lásdGoogle Chrome, vagy a Chrome OS - tartják ugyanezt a szintet. Azonban több zsákutcába is belefutottak az utóbbi időben. Előbb a levelezést leváltani készülő Wave bukott el, amit azóta be is zártak, most pedig a Buzz "csiripel" gyengén. Valahogyan nem értik, hogy kell social newtorkot építeni, menedzselni. Ezért (is) lenne jó lépés a vásárlás, hiszen kész szolgáltatást kapnának. A kapacitási problémákat, saját gépeikkel, technikájukkal és nem utolsó sorban hozzáértésükkel, kiküszöbölhető. Anyagi forrásuk is lehetne rá, hiszen a cég több lábon is megél, bevételei csillagászatiak.

Facebook. Jelenleg a legnagyobb social network, amely egy egész platformmá nőtte ki magát, a maga 600+ millió felhasználójával. Akik mind twitter felhasználók is lehetnének egyben. Mit jelentene ez? A facebooknak további hírdetési felület, ahol a saját releváns hírdetéseit szolgáltathatná. Rengeteg tweet jön percente (apropó, a mindenkori rekord közel 7000 tweet / mp), a felhasználóknak gyakran vissza kell nézniük, ha nem szeretnének lemaradni semmiről. Több látogatás, több banner, több pénz...

Milyen más esélye van?

A twitter az új webes felületével, nem titkolt szándék az volt, hogy még többen használják a hivatalos oldalt, és itt a lényeg a hivatalos. Ugyanis rengetek third-party asztali, online ill. mobil felületekre. A visszaszorításának második lépése a további alkalmazás készítésének leállítása volt. Egyszerűen kikapcsolták az app regisztrációt. Így is elég nagy részesedést vesznek el a lokális ill. a twitterre épülő multiplatform programok.

A legelterjettebb, a maga közel 30%-os részesedésével, a Tweetdeck. Nem túl régen vásárolta meg - a Twitter egy riválisának számon tartott - UberMedia. Az ár borsos, 30 millió dollár, de nagyon fontos volt ez az UberMediának. Elképzelésem szerint, máris sokkal többért túl adhatnának rajta, a vevő pedig nem lehetne más, mint a Twitter maga.


UberMedia nehézségekkel küzd. Remélem nem a Tweetdeck miatt.

Miért? Azért, mert a twitternek szüksége van arra, hogy további felületeket hódítson vissza, hogy a Adsense for Twitter projekt, több pénzt termeljen (vagy inkább elkezdjen termelni). Továbbá bevásárolná magát, egy már jól működő rendszerbe. Persze ehhez ismételt befektetői tőkére lenne szükség.

Összefoglalás

A cégek között érdek ellentétek vannak, mind a kettő magának szeretné tudni ezt a veszteséges, ám alapvetőleg sikeresen elterjedt szolgáltatást. A másik oldalról nézve pedig, inkább azt szeretnék, hogy másé ne legyen. 

Persze a Twitter nem várhat, próbál előrébb lépni, a felvásárlástól függetlenűl. Ehhez azonban pénz kell ami nincs. Meglátjuk mi lesz, remélem jól fog elsűlni a dolog.

Tetszett a bejegyzésem? Kövess -on, vagy -en.

Szólj hozzá!
Címkék: story twitter
2011. április 22., péntek 15:00 szerző: Android Market

A bejegyzés trackback címe:

https://livingandroid.blog.hu/api/trackback/id/tr932842587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook

Living Android

Blog a kicsi zöld emberkés operációs rendszerről, meg az azt magukévá tévő kütyükről..

Címkék

Feedek

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása